lyckan i att träna

Jag är sjukt pepp på att träna nu. Idag står de rygg på schemat och igår så var de legday. Favorit av favorit. Just nu är det att jag tränar nästan 3 benpass i veckan 2 armpass och 1rygg/bröst i veckan + 1 intervallpass. Sen nu efter lovet ska de bli lite ändring, då är det istället 3 armpass och 2 benpass. Dem två benpassen kommer jag verkligen köra skiten ur mig.
 
Ben är det jag tycker är roligast nu, ena stunden är de armar sen är de ben. Men det går inte att förklara känslan när man står vid smith maskinen och lägger på vikter för att göra knäböj. Känna att ens framsida lår, rumpa samt baklår får använda all styrka för att de ska kunna komma upp. Man spänner sig i hela ansiktet för det tar en sådan kraft och att få göra det är ren lycka. Veta att ens kropp klarar mer än vad man än trott. Känslan efter man lämnar gymmet då man har slått sitt rekord. De går inte att beskriva med ord för det är en sådan lycka. Efter det vill man bara göra om det igen och igen. Dock kanske det inte syns att jag tränar men de spelar ingen roll för det tar tid och i slut ändan är allt slit och svett värt det! 
 
 
Jag vill kunna gå runt på stranden nästa sommar och verkligen TRIVAS i MIN kropp. Ingen ska heller komma och säga att jag tränar för mycket. De gör jag inte, gör tränar så mycket jag vill för det är vad jag vill och om det går dåligt eller bra har jag i alla fall tränar fler gånger än på dem som INTE har gjort det. Vi alla gör våra val i livet och det är de vi får ta sen i framtiden. Konsekvensera av våra val vi har gjort. Jag gillar och träna, nej inte gillar jag älskar det. Jag skulle hellre träna ibland än att festa. Att trycka i sig en massa annan skit istället för att göra sig av med det? Vad väljer du? Så kommer vi dit igen, man gör sina egna val. Självklart älskar jag att festa med mina vänner också, det är dem som ger mig energin för att träna också. Hjälper mig längs vägen då jag inte vill trycka i mig massa sötsaker (you know how you are <3 LOL 2 u). 
 
 
Så som avslut vill jag inte att detta inlägg ska vara negativt på något sätt utan mer en tankeställare till er, vad ni vill göra. Man behöver inte träna VARJE DAG, verkligen inte. Men att röra på sig är så mycket bättre än att sitta framför tvn/datorn där hemma (och ja, jag har vart i den situationen eller rättaresagt jag är i den också. Älskar att se OTH som är världens bästa serie). 
 

Kommentarer
Postat av: barkisbarbaris

du är bäst och min förebild när det gäller att verkligen kämpa för något man vill, att se dig kämpa för träningen är bara så sjukt kul! jag står vid din sida hela tiden, you know that! :)
puss bästa vän

Svar: bara massa kärlek till dig <3 puss bästa vän
moa salo

2012-10-13 @ 16:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0