POSITIVT

OKEY GIRLS!!!! Listen up here! 

Fått massa positivt kritik över den bilden jag la upp på både bloggen men också instagram (ps. följ mig där). Folk har frågat hur de ska gå tillväga med träningen, de frågor mig om hjälp?! Och jag bara vill gråta av lycka, de är så kul att höra! 

Jag kan inte påstå att jag är en expert på allt detta. Dock lär jag mig alltid något nytt varje dag då jag får googla på vissa saker. Det är så kul att lära sig massa nytt!

 I ALLA FALL, fått meddelande på facebook om det finns några tips hur man blir fit, om man kan få hjälp med traven, eller hjälp med ett träningsschema och andra frågor. Det är jättekul att ni vill träna och utveckla er samt att ni frågar lilla mig. Åh, detta får mig att fortsätta allt som har med träning att göra. DOCK tar det så lång tid att göra ett träningsschema men jag kan svara på alla era frågor då det inte blir så specifikt. Hoppas ni inte blir för arga.

 

Fick en fråga då den löd såhär:

Tips på träningsschema? Vill få "fastare" kropp typ, hur ska jag lägga upp konditionen och styrka tycker du? Varannan dag eller hur gör man? Hjälp tack! :) Älskar för övrigt hur duktig du är som verkligen går in för träningen!

Svar:

Åh, lite svårt. Det är verkligen från individ till individ. För mig att bli fast lär nog ta ett tag till. Jag har väldigt svårt att bygga muskler samt att gå ner i vikt men på något sätt har jag lyckat och det har inte varit lätt ska ni veta. Tidiga morgnar flera dagar i veckan och många timmar på en crosstrainer för att förbränna så mycket som möjligt. Jag var nog lite störd under den tiden.

JAJA, tillbaka till frågan. Kondition behövs inte så många dagar i veckan, kanske tre om du vill ha fastare kropp? Under helger kan du gå ut på promenad exempelvis innan frukost i 40 minuter sedan köra styrka på eftermiddagen då det är bra och stärker dina muskler (självklarhet, haha). Dock vad jag tror är bättre om du kör konditionen innan du går på styrkan m du vill köra det samtidigt. Du kan ju också se själv, prova dig fram och se vad som passar bäst för din kropp! Det är unikt hur alla våra kroppar fungerar olika. SEDAN TACK! haha, skit kul att höra verkligen!! 

 

Fråga:

Hej! Såg din bild på instagram och blev så inspirerad!!
Undra bara, hur mkt tränar du och vad äter du osv? Om du har lite tips för att bli fit!

Svar:

Självklart! Hehe, tack! Kul att jag kan göra något i alla fall! Jag tränar varje dag, haha. Hårt och engagerat. Tunga luft som gör att musklerna växer helt enkelt. Tjejer är så rädda för att bygga muskler, fattar inte varför? Man blir ju bara snyggare? Haha, de snyggaste en tjej kan ha är snygga armar, inget överflödigt fett. Utan där man ser axel-formen och så. Precis som denna kvinna: 

Jag äter relativt mycket mat hela tiden för att hålla igång förbränningen. Alltid med mig mellis till skolan, folk klagar men de skitar jag fullständigt i. Kör mitt egna race. Samma sak som föregående fråga, fast och fit antar jag som samma ska. Haha, men antagligen vill ni åt förbränningen? Då är det pw’s som gäller skall ni veta! Bästa för hela kroppen. MER FRÅGOR så är det bara att fråga!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0