gårdagen benpass

De var en på bloggen som kommenterade mitt inlägg igår om de skulle vilja ha hur mina pass ser ut så då gör jag det (SKITKUL ATT NI VILL, ELLER DU VILL VETA). Igår körde jag ben som sagt. Det blev ett lättare pass då jag kände att min förkylning har förvärras, där av är jag hemma idag. Så jag värmde upp 8 minuter på bandet. Började med promenad sedan gick vidare till löpning. Sedan drog jag igång passet som såg ut såhär;
 
Lårpress, insida lår
  • 95 kg 8 reps
  • 95 kg 8 reps
  • 95 kg 8 reps
  • 95,5 kg 8 reps
Legcurl stående (typ)
  • 32,5 kg 8 reps per ben
  • 32,5 kg 8 reps per ben
  • 32,5 kg 8 reps per ben
  • 35 kg 8 reps per ben
Squat (FAVORIT AV FAVORIT!)
  • 40 kg 8 reps uppvärmning
  • 50 kg 8 reps
  • 50 kg 8 reps
  • 50 kg 8 reps
  • 55 kg 8 reps
  • 55 kg 8 reps
Benpress
  • 115 kg 10 reps
  • 115 kg 10 reps
  • 115,5 kg 10 reps
Efter det var mina ben döda samt jag själv med tanke på vad jag har för virus i kroppen. Är som sagt hemma idag. Dricker en massa te med honung i så halsen ska lättas upp, går runt och luktar på vita blomman hela tiden. Ja, nu ska jag börja studera lite så jag gör något nyttigt av dagen i alla fall. 
 
Med tanke på i vissa fall jag kör fler set och färre reps är för att jag vill maximera min styrka men samt öka min explosivitet. Sedan i vissa fall kanske jag också vill öka min volym på musklerna, där av fler reps då. Vilan mellan varje set och övning brukar variera men inte mer än 1 minut i alla fall. Då tycker jag lika väl att det kan kvitta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0