FRÅGA FRÅN EMMA

Fråga från Emma:
Tycker du är grym! Sån inspirationskälla! Att du orkar, hur hinner du med allt? Med läxor, skola, träna, vänner?! Du är så sjukt duktig tycker jag! 
Vill bara fråga en grej, hur har du tränat din mage? Hur har du fått den så platt? Jag vill så gärna ha de, det är de ända i princip jag är onöjd med. 
Är det bra att förbränna fett genom att springa på löpbandet? :) 
Kämpa på, you go girl!
 
Svar från Moa:
MEN GUD TACK SÅ MYCKET!! Blir så glad när man får en sådan bra respons. Haha, ibland undrar jag själv det. Grejen är att jag GÖR TID för min träning. Eftersom jag jobbar som instruktör kan jag inte komma och vara ovältränad där av är jag väldigt strikt med min träning och försöker inte "undvika" eller hoppa över en träning. Jag vet att jag presterar minst lika bra som dem som INTE rör sig (när de kommer till den nivån jag ligger på i skolan).
 
Jag tränar varje dag i veckan, sliter i skolan, får bra betyg (enligt mig själv). Man gör tid helt enkelt. 
Kondition kombinerat med styrka är det bäsa skulle jag vilja säga. Löpning, bra för konditionen men är det förbränningen du vill åt tycker jag att du ska satsa på PWs. Bästa för förbränningen då intensiteten är låg (=lågintensiv bra för förbrännigen, högintensiv= bra för konditionen om det är den du vill förbättra). Men ett tips då hur dina veckodagar kan se ut du väljer själv hur många pass du vill köra men om du vill ha resultat är det minst 3 pass i veckan som gäller. Så är det bara. 

Vecka 1
Måndag - Överkropp
Tisdag - Vila
Onsdag - Underkropp
Torsdag - Kondition (1h promenad exempelvis)
Fredag - Vila
Lördag - Överkropp
Söndag - Vila
 
Vecka 2 
Måndag - Underkropp
Tisdag - Vila
Onsdag - Överkropp
Torsdag - Kondition (1h promenad exempelvis)
Fredag - Vila
Lördag - Underkropp
Söndag - Vila
 
Som du ser så byter du på veckorna så när du gjort dessa två veckor börjar du om på vecka 1 ännu en gång. Välj du ut under passets gång att köra typ någon bröstövning, biceps m.m. Det tar tid ett sånt pass men gör 12 reps och 3 set på varje övning. Gör detta ett antal veckor för att bygga upp dina muskler, där efter kan du utveckla det. 
 
SEDAN får man också tänka på att det tar tid! ÄVEN FAST DET ÄR SÅÅÅÅÅÅ tråkigt, jag vet!!! Jag har kämpat sedan i höstas så ge det tid för de kommer. Såhär såg jag ut innan och nu ser jag ut såhär, jag har tränat hårt och tryckt i mig kollisar för att kunna träna. Jag vill bli smalare runt midjan och det är vad jag strävar efter hela tiden. 
 
 
OCH TACK EMMA!! Det gör jag varje dag. Hoppas du fick svar på din fråga annars svarar jag gärna en gång till!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0